برگزاری نشست علمی ـ پژوهشی «کتابشناسی و کتابخانه شناسی»

نشست علمی ـ پژوهشی «کتابشناسی و کتابخانه شناسی» در مرکز تخصصی نور الزهرا (س) ساری برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل در این نشست علمی، با بیان تقسیم کتابخانه ها به مخزن باز و مخزن بسته، در مورد کتابخانه های مخزن بسته، به طلاب پیشنهاد کرد حتما از جستجوی کامپیوتری کتابخانه استفاده کرده و با جستجوی موضوع مورد نظر خود، لیست کتابهای کتابخانه، پیرامون موضوع خود را به دست آورند.

وی، در مورد کتابخانه های مخزن باز توصیه کرد: تلاش کنید کمتر از کتابدار کمک بگیرید و با شناخت رده بندی کتابخانه، خود به جستجو در کتابخانه بپردازید.

استاد روش تحقیق حوزه علمیه خواهران استان مازندران، در ادامه، با بیان لزوم استفاده از کتب معتبر گفت: شناخت کتابهای معتبر از طریق اساتید راهنما میسر است، البته از تجربه خود پژوهشگر نیز به دست می آید.

مدیر کتابخانه مدرسه علمیه فیضیه مازندران در خاتمه شیوه استفاده از کتاب برای فیش نویسی را توضیح داد و گفت: در هر کتاب، پس از نگاه به فهرست و یافتن موضوع مورد نظر خود، سطر اول تمامی پاراگرافهای صفحات مورد نظر خود را مرور کنید. زیرا در نگارش علمی خواهیم گفت که جمله اول هر پارگراف، عموماً فکر مرکزی پاراگراف را بیان می کند و در صورتی که بحث مورد نظر خود را یافتید، آن را در فیش خود ثبت کنید.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x