تأسیس پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل

در پرتو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بار دیگر دین و معرفت دینی به ویژه تعالیم متعالی اسلامی، به عنوان فکر و فرهنگ مترقی و نجات بخش آدمی، در عرصه حیات انسان معاصر ظاهر شد. تجدید حیات تعالیم وحیانی و ارزش‌های اسلامی از سویی سبب بیداری و خودباوری ملت‌های مسلمان و احیای روح ستم‌ستیزی در آنان شد و از دیگر سو باعث نمایان‌تر شدن سست پایگی مسلک‌ها و مکاتب بشری و نظام‌های مبتنی بر آنها گشت.
علم فقه یکی از علوم اسلامی است که بایستگی تحقیقات دقیق و منسجم، نظریه‌پروری و نوآوری پیرامون زیرساخت‌های آن و ضرورت پرداخت علمی و روزآمد به مسائل مستحدثه فقهی، به فراخور شرایط کنونی و درخور این رستخیز عظیم، تأسیس نهاد پژوهشی حوزوی ممحض و کارآمدی را فرض می‌نمود. براین اساس حوزه علمیه شهرستان بابل به پیشنهاد معاون محترم پژوهش حوزه‌های علمیه جناب حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد (زید عزه) در دی ماه سال ۱۳۹۲ اقدام به تأسیس «پژوهشکده فقهی» به عنوان یک نهاد علمی ـ فکری نمود.
بر این اساس حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق فاضل حسب الأمر حجت الاسلام و المسلمین پوراکبر، مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل، مقدمات تأسیس پژوهشکده را تهیه، و این پژوهشکده را راه اندازی کرد و به حکم مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل، به عنوان رئیس پژوهشکده فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل منصوب شد.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x