تقدیر از مقالات برتر مدرسه علمیه روحیه

مدرسه علمیه روحیه، از مقالات برتر مدرسه خود تقدیر کرد.
معاونت پژوهش این مدرسه با اعلام این خبر که مدرسه روحیه توانسته است در سال جاری بیش از نود اثر به نهمین جشنواره علامه حلی (ره) ارسال کند گفت: از میان آثار ارسال به جشنواره، پس از ارزیابی اجمالی آثار در مدرسه، بیش از سی اثر به مرحله تفصیلی راه پیدا کرده، و به دبیرخانه دومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران ارسال شد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل که سخنران این جلسه بود، در ابتدای برنامه بیان داشت:
مؤسسات اعتبارسنجی، پانصد دانشگاه برتر جهان را معرفی می کنند. در میان این دانشگاه‌ها، در علوم پایه و پزشکی، پنجاه درصد دانشگا‌ه‌ها در آمریکا وجود دارد، اما در علوم انسانی، نود درصد دانشگاه‌های معرفی شده، دانشگاه‌های آمریکایی هستند. علت این امر این است که علوم انسانی با رفتارهای انسان سر و کار دارد و آنها می‌خواهند که رفتار انسان‌ها در کنترل خودشان باشد.
آمریکا در همین راستا یک طرز فکر را در کشورهای جهان سوم رایج کرد که هر نخبه‌ای باید در رشته‌های مهندسی یا پزشکی ادامه تحصیل بدهد و دانشجویانی که توان تحصیل در رشته‌های مهندسی و پزشکی را ندارند سراغ رشته‌های علوم انسانی بروند.
سیاست‌گذاران آمریکایی تلاش دارند با این طرز فکر نخبگان کشورهای دیگر را از علوم انسانی دور کنند تا نخبگان خودشان را برای نظارت و کنترل رفتار‌ انسان‌های دنیا وارد رشته‌های علوم انسانی کنند تا بایسته‌های رفتاری انسان‌ها را خودشان تعریف کنند.
به همین جهت، اینکه می‌بینید به محض اینکه نخبه‌ای در رشته مهندسی و پزشکی شناسایی می‌شود، برای او دعوت‌نامه می‌فرستند از این جهت است که آمریکا معتقد است که ما دکتر و مهندس را از کشورهای دیگر تأمین می‌کنیم و فرزندان خود را برای نظارت و کنترل رفتار انسان‌ها در رشته علوم انسانی پرورش می‌دهیم.
اما آمریکا یک رقیب جدی در عرصه معرفی بایسته‌های رفتار انسانی پیدا کرده است و آن نیز حوزه علمیه شیعی است. حوزه علمیه شیعه با غنای بیشتری نسبت به آنان در عرصه روح و روان انسان در حال فعالیت است و به واسطه اتصال به عالم غیب موفق‌تر نیز هست. یکی از علل دشمنی آمریکا با ایران به همین مسئله برمی‌گردد.
اما متأسفانه حوزه علمیه با آن توانایی که دارد که می‌تواند پشت ابرقدرت جهانی را به خاک بمالد، پس از گذشت قریب به چهل سال از انقلاب اسلامی، نتوانسته‌ است که شیوه حکومت‌داری بر مبنای اسلام ارائه دهد، همان چیزی که مقام معظم رهبری، مد ظله العالی، از آن به «تمدن‌سازی اسلامی» تعبیر می‌کند. ارائه این الگو، تنها به وسیله پژوهش امکان‌پذیر است.
با بررسی آثار ارسالی از مدرسه علمیه روحیه به دبیرخانه دومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران به دست آوردیم که طلاب این مدرسه توانایی بالایی در عرصه پژوهش دارند. به همین جهت از تمامی شما طلاب درخواست می‌کنم با توجه به استعداد سرشار و همت والای خود، در عرصه پژوهش وارد شده، تمدن‌سازی اسلامی را محقق سازید.

در پایان این جلسه از اساتید راهنمای طلاب و طلاب ممتاز در عرصه پژوهش تقدیر شد.

2 3


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x