نشست صمیمی با معاون پژوهش

طلاب مدرسه علمیه فیضیه مازندران نشست صمیمی با معاون پژوهش این مدرسه برگزار کردند.

حجت الاسلام محمدصادق فاضل در ابتدای این جلسه ضرورت پژوهش را تببین کرد. وی در این زمینه گفت: طلاب حوزه‌های علمیه، در آینده کاری خود، یا پژوهشگرند، یا مبلغ و یا در عرصه مدیریتی فعالیت دارند. اما فعالیت در هر یک از این عرصه‌ها نیاز به یک مهارت‌هایی به عنوان ابزار کار دارد که اصول اولیه پژوهش یکی از آن مهارت‌هاست.

استاد روش تحقیق حوزه علمیه استان مازندران از لزوم پژوهش برای عرصه تبلیغ را بدین گونه تبیین کرد: مبلغین ما یا باید حرف جدید به مردم بزنند یا اینکه حرف‌های قدیمی را به سبک جدید برای مردم مطرح کنند. صحبت جدید برای مردم مطرح کردن نیازمند پژوهش و تحقیق است، بنابر این، مبلغین ما باید اصول اولیه پژوهش را نیز در کنار مهارت‌های تبلیغی فرا بگیرند تا بتوانند تأثیر بیشتر در مخاطبان خود بگذارند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، در ادامه سخنان خود فعالیت‌های سال گذشته را تشریح کرد و به موفقیت‌های سال گذشته مدرسه فیضیه اشاره نمود و گفت: در سال گذشته معاونت پژوهش، علاوه بر چاپ دو شماره از گام اول، دو نشریه جدید نیز در رشته فقه و ادبیات عرب نیز آماده نموده است که در فرصتی مناسب از آن رونمایی خواهد شد.

همچنین به موفقیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران در سومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران اشاره کرد و گفت: برنامه سال گذشته معاونت پژوهش بر آموزش طرح‌نامه‌نویسی بود. الحمدلله و به یاری حضرت ولی‌عصر (عجل‌ الله تعالی فرجه) موفقیت نسبی در این زمینه کسب کردیم و شاهد آن انتخاب ۱۲ اثر از آثار مدرسه علمیه فیضیه مازندران در سومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران است. با توجه به این تعداد آثار، مدرسه علمیه فیضیه مازندران در میان مدارس علمیه حوزه علمیه استان مازندران و شهرستان بابل موفق به کسب رتبه اول گردید.

حجت الاسلام محمدصادق فاضل در پایان صحبت‌های خود برنامه‌های سال جدید را مطرح کرد و افزود: در سال جاری بنای معاونت پژوهش بر نگارش مقاله است. برای این منظور در کل مهر‌ماه طرح‌نامه مقاله جدید کار خواهد شد و در ادامه سه فعالیت اصلی برای نگارش مقاله، یعنی فیش‌نویسی، تهیه سیاهه نوشته و نگارش علمی خواهد بود.

در پایان جلسه، طلاب حاضر در نشست، مطالب خود را با معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران بازگو کردند.


برچسب ها :

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x