برگزاری جشن هفته پژوهش در مدرسه علمیه فیضیه مازندران

 

پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است. بنابر این، نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود. بر همین اساس، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز ۲۵ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به نام «روز پژوهش» نام‌گذاری شد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از سال ۱۳۷۹ چهارمین هفته آذر ماه را به نام «هفته پژوهش» نام‌گذاری کرد.

از همین رو، سه‌شنبه، ۲۷ آذر، بعد از نماز مغرب و عشاء، در مسجد مدرسه علمیه فیضیه مازندران، «جشن پژوهش» برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمدصادق فاضل به دستاوردهای معاونت پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در سال‌های اخیر پرداخت. و در ادامه طرح رتبه‌بندی پژوهش طلاب مدرسه فیضیه را تشریح کرد.

در برنامه بعدی حجت الاسلام اکبرپور، کارشناس مسئول ترویج پژوهش سطوح عالی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، به سخنرانی پرداخت و در بیانات کوتاه خود، از ضرورت پژوهش صحبت کرد.

در ادامه از دو نشریه جدید مدرسه فیضیه مازندران، یعنی «نامه فقهی» و «بوستان ادبیات عرب» رونمایی شد.

پایان‌بخش برنامه‌ جشن پژوهش، تقدیر از برگزیدگان سومین جشنواره علامه حلی (ره) استان مازندران و تقدیر از طلاب «پژوهشیار۴» و «پژوهش‌آموز» بر اساس رتبه‌بندی پژوهشی طلاب مدرسه فیضیه بود.


5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x