کارشناسان تبلیغات توصیه می کنند:
مراقب باشید، سعی نکنید برای همه مردم همه چیز را ارائه کنید. با گسترش شبکه کاری خود بدون استثناء کردن کسی، در واقع در حال کاهش موفقیت خود هستید.
این اصل، اگر صحیح باشد، اشاره دارد بر اینکه برگزاری جلسات عمومی برای پژوهش (مثل برگزاری جلسه سخنرانی و …) ما را در ترویج پژوهش یاری نمی کند.
از همین رو، برای ترغیب طلاب به پژوهش، لازم است تا با تک تک آنها، به صورت جداگانه صحبت کنید.
توجه داشته باشید که انسان ذاتاً کمال طلب است، اما کمال ها متفاوت است. برخی طالب شهرتند، برخی عاشق قدرتند، برخی به دنبال ثروتند، و برخی فارغ از این همه مسائل مادی، رضایت خداوند (جل جلاله) و حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) برای آنها مهم است.
همانطور که می دانید، با هر شخصی باید با توجه به کمال خودش صحبت کرد، شما می توانید:
برای طالبان شهرت، از شهرت محققین بزرگ استفاده کنید.
برای عاشقان قدرت، سمت های پژوهشگران مشهور را مثال بزنید.
برای کسانی که دنبال ثروت هستند، این جمله را جا بیندازید که «پژوهشگری پردرآمدترین شغل حوزوی است»
برای دسته آخر نیز امر مشخص است. باید توجیه شان کنید که رضایت خداوند (جل جلاله) و حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) نسبت به پژوهش، اگر بیشتر از تبلیغ نباشد، کمتر نیست، همانگونه که واقعیت امر هم همین است.