تعریف محصول جدید از پژوهش

مهم‌ترین راه‌کار برای ترویج پژوهش، تبیین ضرورت پژوهش است.

برای تبیین ضرورت پژوهش راه‌ زیادی وجود دارد، از جمله ایجاد احساس نیاز به پژوهش در طلاب.

یکی از راه‌های ایجاد احساس نیاز، تعریف محصول جدید است.

پس، پیشنهاد می‌کنم برای ترغیب طلاب به پژوهش، کار جدید پژوهشی ارائه دهید.

برای نمونه:
* اگر تا به حال نشست علمی برگزار نکرده‌اید، نشست علمی برگزار کنید.
* اگر نشست علمی برگزار کرده‌اید، قالب آن (سخنرانی، مناظره‌ای و …) را عوض کنید.
* کارگاه نقد کتاب (با حضور نویسنده) برگزار کنید.
* با مقالات طلاب نشریه علمی چاپ کنید.
و …