منبر پژوهش‌محور، اولین رکن پویایی و نشاط منبر در دوران ماست

.

حجت الاسلام مازنی: منبر پژوهش‌محور، اولین رکن پویایی و نشاط منبر در دوران ماست.

حجت الاسلام مازنی، مدیر محترم ترویج پژوهش معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و دبیر جشنواره علامه حلی، در مصاحبه با خبرنگار دبیرخانه جشنواره لقمان حکیم، گفت: منبر با دو عنصر مهم روحانیت و رسالت تبلیغی او پیوند خورده است؛ ازاین رو اگر بخواهیم درباره منبر صحبت کنیم ضروری است به این دو مقوله توجه داشته باشیم.

وی، کیفت منبر را یکی از متغیرهای گرایش و اقبال و ادبار مردم به دین بیان کرد و گفت: منبر پژوهش‌محور اولین رکن پویایی و نشاط منبر در دوران ماست. ما اگر بتوانیم یک موضوع مساله‌محور و چالشی را با بیانی شیوا و رسا عرضه کنیم توانسته‌ایم به وظیفه‌ی خویش عمل کنیم.

ایشان درباره‌ی ضرورت پرداختن به بیانیه‌ی گام دوم انقلاب در منبرها گفت: بیانیه گام دوم انقلاب تحلیلی روشن بینانه از آینده انقلاب است و انقلاب ما نیز برآمده از منابر است. یکی از ابزار حراست از انقلاب هم منبر است. بیانیه گام دوم نویدبخش استمرار حرکت امام، به‌سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی است.

وی افزود: مطالعه شرط لازم و ضروری برای منبر است اما کافی نیست.

مازنی با اشاره به اینکه چندسالی است به‌صورت روشمند تبلیغ و نحوه‌ی منبر و مخاطب‌شناسی آموزش داده می‌شود و حتی ایده راه‌اندازی تخصصی تبلیغ هم گام مبارکی برای شناسایی استعدادهای تبلیغی است، گفت: به نظر می‌رسد مجموعه‌های فعلی کفایت نمی‌کند. باید به سوی شناسایی، تربیت وسازماندهی مبلغان درحیطه‌های تخصصی برویم و جشنواره لقمان حکیم نیز یکی از راه‌های شناسایی استعدادهای تبلیغی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x