کارگاه تدوین مقالات پایانی مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) خلخال

.

رقیه یوسفی معاون پژوهش مدرسه علمیه (الزهرا سلام الله) خلخال از برگزاری کارگاه پژوهشی” مقاله نویسی” ویژه طلاب این مرکز آموزشی خبر داد.

خانم یوسفی اظهار داشت: مقاله نویسی برای کسانی که وارد عرصه تدوین نشده‌اند و به شکل کاربردی و عملیاتی کار نکرده‌اند نوعاً کاری بسیار سخت و دشوار به نظر می‌رسد و به همین دلیل بسیاری از افراد اگر ضرورت اقتضا نکند، به سمت تولید مقاله روی نمی‌آورند.

یوسفی درباره اهمیت مقاله نویسی گفت: مقاله نویسی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مصادیق پژوهش علمی و عملی می‌باشد که پژوهشگر با ورود در این عرصه حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند به تولید علم در حیطه‌های مختلف کمک نماید و در مسیر پژوهش قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به جایگزینی مقالات پایانی به جای تحقیق پایانی، مقاله نویسی برای طلاب سطح دو یکی از نیازهای ضروری می‌باشد و شرط فارغ التحصیلی از مقطع سطح دو، ارائه دو مقاله پایانی می‌باشد و شرکت در فراخوان‌ها و همایش‌های پژوهشی مستلزم کسب مهارت مقاله نویسی می‌باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه (الزهرا سلام الله) خلخال تصریح کرد: مقاله نویسی درست و قابل قبول در مراکز آموزشی و پژوهشی مستلزم فراگیری و بکاربستن اصول و قواعدی است و این مهم با رونویسی و کپی کردن صرف محقق نمی‌شود؛ بلکه بایستی اصول مقاله نویسی رعایت شود تا مقاله علمی تدوین شود.

مدرس حوزه افزود: به منظور پاسخگویی به نیاز طلاب در زمینه کسب مهارت مقاله نویسی، کارگاه مقاله نویسی کاربردی در مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) خلخال برگزار شد.

یوسفی اظهار داشت: کارگاه مقاله نویسی دو روزه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق فاضل استاد روش تحقیق حوزه‌های علمیه برگزار شد.

وی در پایان گفت: کلیات مقاله‌نویسی، ساختار مقالات علمی و مقالات پایانی، طریقه پیشینه‌یابی و پیشینه‌نویسی در مقالات پایانی، شیوه‌های استناددهی، ارسال مقاله به همایش‌ها، معرفی سایت‌های معتبر، باید و نبایدهای نگارش مقاله از جمله مباحثی بود که در این کارگاه با راهنمایی استاد توسط شرکت کنندگان به شکل عملی انجام شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x