کارگاه استخراج مقاله از پایان‌نامه مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا (سلام الله علیها) اردبیل

.

حکیمه نوری معاون پژوهش موسسه آموزش عالی الزهراء (سلام الله علیها) اردبیل از برگزاری کارگاه پژوهشی «استخراج مقاله از پایان نامه» ویژه اساتید و کادر این مرکز آموزشی خبر داد.

خانم نوری اظهار داشت: پایان نامه به طور معمول بسیار مفصل و مطالعه آن خسته کننده است و امکان چاپ در مجلات معتبر و ژورنال‌های علمی را ندارد به همین دلیل همه افراد نمی‌توانند به محتوای پایان نامه‌های انجام شده دسترسی داشته باشند.

نوری درباره اهمیت استخراج مقاله از پایان نامه گفت: با استخراج مقاله از پایان نامه نتایج یافته‌های پژوهشگر در اختیار سایر پژوهشگران در رشته علمی مرتبط قرار می‌گیرد و این کار باعث می‌شود تا محقق با برخورداری از امتیازات انتشار مقاله، موفق به دست یافتن به موقعیت‌های تحصیلی و یا شغلی بهتر در آینده شوید.

وی افزود: امروزه داشتن مقالات با کیفیت و چاپ آنها در مجلات معتبر از ضروریات یک رزومه علمی قوی است. نوشتن مقاله از پایان نامه ارشد یا رساله دکتری در واقع میزان توانایی، تسلط و علم‌ پژوهشگر را در حیطه رشته تحصیلیش نشان می‌دهید.

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی الزهراء (سلام الله علیها) اردبیل تصریح کرد: استخراج مقاله از پایان نامه مستلزم رعایت اصول و استانداردهایی‌است و این فرآیند هرگز با رونویسی یا خلاصه‌نویسی صرف از پایان‌نامه به نتیجه نمی‌رسد؛ بلکه باید نکات مهم و قواعد مقاله‌نویسی رعایت شود تا مقاله درست و مدونی ارائه گردد.

مدرس حوزه افزود: به منظور محقق شدن اهداف فوق و تسهیل و تسریع در زمینه تولید آثار پژوهشی توسط اساتید و کادر مدرسه، دوره آموزشی استخراج مقاله از پایان نامه در موسسه آموزش عالی الزهراء برگزار شد.

نوری اذعان داشت: دوره برگزار شده در دو روز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق فاضل از پژوهشگران و فعالان عرصه پژوهش در سطح کشور برگزار شد.

وی در پایان گفت: کلیات استخراج مقاله از پایان‌نامه، شیوه تدوین ساختار مقاله، دریافت کد پژوهشگری (ORCID)، ثبت نام در نشریات، استناد دادن به مقالات نشریه، بازبینی مجدد مقاله، تنظیم شیوه استناد، ارسال به نشریات از جمله مراحلی بود که در این کارگاه، با راهنمایی استاد، توسط شرکت کنندگان انجام گرفت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x